Kan folk inte komma med något bättre?

Folk verkar gilla att kalla mig för EMO, hmm, den där diskussionen har dragits hos många bloggare,
okej, om vi säger såhär, jag gillar svarta sminkningar, jag tycker det är snyggt, men det betyder inte att jag är s.k "emo",

Okej, nu behöver ni inte ens googla fram beskrivningen, jag slänger upp den här ist,
Emo (från engelska emotional hardcore) är en musikgenre som ursprungligen kom från hardcore- och punkscenen[1]. Under mitten av 1980-talet användes termen emo för att beskriva en subgenre till hardcore-punken som hade sina rötter i musikscenen i Washington D.C.. Under senare år har termen emocore, kort för "emotional hardcore", också använts för att beskriva emotionella framträdanden genomförda av band såsom Embrace, Rites of Spring, One Last Wish och Fire Party.

Alltså en musikstil,

Tänkte även slänga in några bilder på kändisar som i era ögon skulle vara s.k "emo",



Aah, fyfan vad man måste vara EMO för att man sminkar sig mörkt,
förfan, allvarligt talat, kom med något bättre!


(Bilder lånade från GOOGLE)

Anonym

Eftersom mitt ego är större än ditt hår tillägnar jag mig själv det här inlägget. Tack, det var snällt. Men jag tycker att du ska vårda ditt språk unga dam, innan någon försöker tvätta din mun med tvål.

2009-11-21 / 22:47:21
URL: http://whatbananadid.blogg.se/


Yasse

Så irriterande med folk som kallar folk för emo för att dom har svarta kläder eller piercings.

2009-11-22 / 18:48:12
URL: http://forthoose.blogg.se/


natta

mörkt är snyggt

2009-11-23 / 11:26:50
URL: http://natalies.se


stajjny

Men då skulle jag också vara emo? Jag sminkar mig väldigt hårt med svart runt ögonen och jag har gjort det sen jag var 14! Och då har jag varit punkare, gothare och haft alla möjliga musiksmaker o klädstilar. Nu blir jag ist kallad fjortis för att jag har blont hår och är svartsminkad. Kan folk inte bestämma sig för vad som är emo och fjortis i deras ögon?



Kan inte ignoranta outbilade människor bara gå o dö? :P

2009-11-23 / 20:49:51
URL: http://stajjny.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin