Svar på fuCking tal!

Anonym om En sak som stör mig jävligt,:
ursäkta, men dom flesta som mår dåligt har självmordstankar. Ibland ser man ingen annan väg ut, men det är väl fan inte omoget att ta sitt liv? =S Man gör ju det för man inte orkar leva. Och den som menar allvar och inte bara säger så, det är oftast den som mår sämst. Dom flesta som har tagit sina liv hade berättat det för någon innan dom gjorde det.


Svar: Kanske inte uttryckte mig väl i det inlägget, hur som helst, ska ge er alla en förklaring nu på exakt vad jag menar! Det är inte just "självmordstankar" jag anser omoget, inte heller att folk tar livet av sig, det ser jag mer som fegt.

Varför ser jag det som fegt? -Jo, för att jag ser det som så, att fly från sina problem är aldrig någon lösning, och att drabba alla i sin omgivning bara för att man anser att man själv mår dåligt, det är bara egoistiskt. Det finns faktiskt hjälp att få om man nu mår så dåligt att man till och med vill ta sitt liv!

Varför ser jag det som "omoget"? -Vilket jag faktiskt inte gör, men som jag skrev i inlägget, det jag anser som omoget är när folk kallar mig för EMO, och påstår att jag är självmordsbenägen, när det faktiskt är denne personen i fråga som är det. Som alltså inte gör annat än försök till självmord, och sedan sitter och "tävlar" med sina andra polare om vem som mår dåligast o.s.v. Och som kör med grejer som "ååh, bara för att hon/han har gjort så, så måste jag göra likadant". Och därför har jag full rätt att säga att jag tycker det är omoget, eller kanske ska säga fjantigt ist?

Där har ni mitt svar iaf,
men alltid kul att folk kommer med egna åsikter,
och jag hoppas nu att jag uttryckt mig väl, så inga mer missuppfattanden uppstår.

Johanna

sv: Tack syster, det värmer otroligt! Har så många omkring mig som bryr sig..



Älskar dig syster..



Btw, fan va snyggt med din egen bild där uppe! ♥

2009-10-21 / 21:50:57

Mimi ♥

Heejhej! :)

Allt bra med dig idag? =)

2009-10-21 / 23:12:50
URL: http://mimigustafsson.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin